DDC2017 1400x300 header new

Marcel van Brenk | VODW

Marcel heeft bedrijfseconomie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam met een specialisatie in strategische marketing en is sinds 1997 actief als adviseur.

Hij covert een breed spectrum aan strategische vraagstukken met een specialisatie in pricing, big data, distributievraagstukken en proposities. Van eerste idee tot en met de succesvolle introductie, op basis van zowel kwalitatieve als kwantitatieve inzichten. Over deze onderwerpen adviseert hij grote ondernemingen, waaronder diverse dienstverleners in binnen- en buitenland. Hij is er stellig van overtuigd dat er voor elke unieke vraag minimaal één unieke oplossing is en rust niet voordat deze gevonden is én tot in detail doorvertaald.

Marcel publiceert regelmatig artikelen en spreekt op congressen en bij in-company sessies. Marcel is auteur van het boek ‘Down to Earth, e-commerce strategieën na de hype’, is gastdocent aan verschillende opleidingen, heeft zitting in de jury van de Dutch Interactive Awards, is lid van adviesraad Master Marketing Management van de Vrije Universiteit en is voorzitter van de Expertgroep ‘Big Data & Analytics bij Shopping Tomorrow.

Spreekt tijdens: Parallelronde 1 - Hoe bind je de data scientists aan je onderneming? (11.15 - 11.45)

5 vragen aan Marcel

Wat is jouw link met het event Data Driven Commerce?
Ik ben gevraagd om een presentatie te verzorgen over de impact van data op de commerciële bedrijfsvoering. Ik heb dit vorig jaar ook gedaan en het viel me toen al op een professioneel en inhoudelijk goed georganiseerd event was. Ik kijk er dan ik naar uit om ook dit jaar mijn steentje aan bij te dragen.

Waarom is het volgens jou voor bedrijven zo belangrijk om meer te weten over het gebruik van data in het contact met klanten?
Omdat data tezamen met de digitalisering de volledige klantinteractie zal veranderen. Chatsbots, artificial intelligence, personalisatie, als je heel eerlijk bent staan we nog pas aan het begin van deze transformatie.

Welke trends zie jij voor de personalisatie van klantcontact (in welke vorm dan ook: direct/ via campagnes/ in de customer journey) in 2017?
In 2017 zullen steeds meer bedrijven versneld gaan experimenteren met automatisch klant contact via chatbots. Daarnaast zal programmatic marketing echt door gaan zetten.

Welke toekomstige datatechnieken hoop jij ooit te gebruiken in jouw bedrijf, en waarom?
Hoewel veel van onze opdrachtgevers er nog niet aan toe zijn vanuit een business perspectief zou ik heel graag nog meer met deep learning en artificial intelligence willen doen. Simpelweg omdat het me fascineert waar de grenzen liggen.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek aan Data Driven Commerce?
Ik denk dat ze veel inspiratie kunnen vinden, maar ook concrete toepassingen van data in een commerciële bedrijfsvoering

Platinum sponsor

  • IBM
  • Metapeople

    Gold sponsor

    • Gracious Studios

      Silver sponsor

      • GoDataDriven
      • ISM
      • Netprofiler
      • Oogst
        DeNieuweZaak Logo RGB
        Data Driven Commerce