DDC2017 1400x300 header new

5 vragen aan Kristoffer Ewald

In de aanloop naar het Data Driven Commerce Event stelden wij Kristoffer Ewald, digitaal strateeg bij metapeople, 5 vragen over zijn visie op Data Driven Commerce. Lees hier zijn antwoorden. 

Lees meer

Scoupy komt met spaarprogramma’s voor merken

Scoupy laat consumenten via cashback kennis maken met A-merkproducten in de supermarkt. Zo kunnen fabrikanten klanten werven, identificeren en opnieuw benaderen. Scoupy is nu bezig met de volgende stap. ‘We lanceren deze maand branded spaarprogramma’s.’

Dat vertelt ceo Valentijn Bras in de aanloop naar zijn presentatie op Data Driven Commerce, over precies vier weken in Utrecht.

Lees meer

Kevin Raaijmakers (Philips): 'Data Driven Commerce leidt uiteindelijk tot betere commerciële prestaties'

Met nog maar anderhalve maand te gaan staat Data Driven Commerce alweer voor de deur, het event van Twinkle dat zich richt op de toekomst van data gedreven omnichannel commerce processen. Hoe kun je data inzetten om jouw klanten over alle kanalen heen dezelfde persoonlijke ervaring te bieden? Een vooruitblik met Kevin Raaijmakers, marketing manager b2b bij Philips en een van de sprekers op het event, donderdag 9 februari in DeFabrique te Utrecht.

Lees meer

Bedrijven die big data inzetten groeien 25% harder!

Niet alleen groeien deze bedrijven sneller, maar dat doen ze ook efficiënter: zij hebben namelijk 6% meer marge op die groei dan vergelijkbare bedrijven die nog niet de weg naar big data hebben gevonden. Voldoende reden om nog even door te lezen, toch? In dit artikel worden de highlights van Data Driven Commerce besproken, een splinternieuw event dat donderdag 18 februari plaatsvond in De Fabrique in Utrecht. Uitspraken als “we hebben genoeg data in onze organisatie, maar er is geen samenhang” en “we weten niet precies hoe de customer journey in elkaar zit” deden vaak de ronde. Daarom was Data Driven Commerce een uitgelezen kans voor sprekers en deelnemers om ervaringen te delen, inspiratie op te doen en plannen te maken voor de toekomst.

Lees meer

Het belang van een data gedreven organisatiecultuur

Bedrijven met een data gedreven organisatiecultuur plukken daar de vruchten van. De voordelen van data inzet zijn bij de meeste bedrijven wel bekend, echter blijft de implementatie vaak achter. Op zich niet verrassend: de overgang op verschillende organisatieniveaus is een hele uitdaging en cultuurverandering kost tijd.

Lees meer

Google: micromomenten maken de klantreis

Door de snelle adoptie van smartphones is de customer journey lang niet meer wat ‘ie geweest is. De klantreis bestaat tegenwoordig uit een opeenstapeling van micromomenten. ‘De hele flow is anders, daar moeten marketeers op inspelen’, zegt Google’s Philip Shearer.

Lees meer

'Data is the new soil'

'Het marketingvak wordt steeds meer technisch en analytisch van aard en daarom moeten marketeers zorgen dat ze de competenties hebben om hier op een goede manier mee om te gaan. In algemene zin schieten zij daar nu nog in tekort. Bestaande opleidingen passen hun curriculum aan, en tegelijkertijd zijn nieuwe opleidingen voor (werkende) marketeers noodzakelijk.'

Lees meer

Welcome Viktor Mayer Schönberger!

Tijdens Data Driven Commerce zal de openingskeynote gegeven worden door niemand minder dan Viktor Mayer Schönberger! Viktor is naast professor ook schrijver van bestsellers. Samen met Kenneth Cukier schreef hij het succesvolle boek "De big-data revolutie" welke in meer dan 20 talen is vertaald.

Houdt jouw kennis up-to-date

Ben jij als professional werkzaam in de e-business? Via het e-Academy Register maak je jouw expertise zichtbaar en houd je jouw kennis up-to-date. In onze snel veranderende online branche is  vakkennis op peil houden extra belangrijk.

Lees meer

Hoeveel waarde zit er in jouw data?

Een naadloze klantbeleving in alle kanalen is tegenwoordig niet meer voldoende om consumenten voor jouw bedrijf te laten kiezen. Je dient de winkelervaring van de klant te personaliseren gebaseerd op verkregen data.

Lees meer

Maak kennis met Phillip & Nick van Google

Op donderdag 18 februari vindt Data Driven Commerce plaats waar Nick Kogelman, Product Specialist, Measurement & Attribution, en Phillip Shearer, Regional Product Specialist Shopping EMEA, van Google een keynote presentatie zullen geven na de lunch.

Lees meer

Meld je aan en verdien 5 PE-punten!

Data Driven Commerce is toegevoegd aan de kennisactiviteiten van Thuiswinkel e-Academy. Kom dus op 18 februari naar het event en ontvang 5 Permanente Educatie (PE)-punten voor het e-Academy Register.

Lees meer

Platinum sponsor

  • IBM
  • Metapeople

    Gold sponsor

    • Gracious Studios

      Silver sponsor

      • GoDataDriven
      • ISM
      • Netprofiler
      • Oogst
        DeNieuweZaak Logo RGB
        Data Driven Commerce