DDC2017 1400x300 header new

Programma

Ontvangst
 8.30 - 09.00

Opening door dagvoorzitter Annemarie van Campen
 09.00 - 09.15

Data Driven Commerce: laat de kassabon spreken - Valentijn Bras | SCOUPY
 09.15 - 10.00

Data Driven Commerce: laat de kassabon spreken - Valentijn Bras | SCOUPY
Kijk en leer aan de hand van de ervaringen van het snelgroeiende bedrijf SCOUPY mee, hoe de inzet van online communicatie buitengewoon effectief kan zijn bij het realiseren van honderdduizenden offline transacties in het fysieke retailkanaal. Hoe échte personalisatie o.b.v. kennis over aankoopgedrag bijdraagt aan pijlsnel en retailer-onafhankelijk realiseren van aankoopdoelstellingen.

Lees meer over Valentijn Bras

Reaching the right audience using data - Dylan Schuyt | Google
 10.00 - 10.45

Reaching the right audience using data - Dylan Schuyt | Google
Neem een kijkje in de keuken van Google en leer meer over hoe wij doelgroepen real-time identificeren op een wereldwijde schaal, waarbij we ingaan hoe je zelf ook gebruik kan maken van deze data.

Lees meer over Dylan Schuyt | Google

Koffiepauze
 10.45 - 11.15

Koffiepauze

Parallelronde I:
 11.15 - 11.45

Sessie 1: Hoe bind je de data scientists aan je onderneming?
Data is het nieuwe goud, maar zelfs de beste gouddelvers zijn afhankelijk van andere partijen om hun gevonden goud daadwerkelijk ten gelde te maken. Dit geldt ook voor data, waar een onderneming een stevige transformatie moet doorgaan om ook echt van data te kunnen profiteren. Gelijk hebben is nu eenmaal niet hetzelfde als gelijk krijgen. Het gevolg? Frustratie bij het data science team, lagere werkmotivatie en veel ‘paarlen voor de zwijnen’. Het kan ook anders. In deze presentatie geeft Marcel van Brenk zijn visie op een goed geoliede data driven organisatie en hoe je daar kunt komen.

Spreker: Marcel van Brenk - VODW

Sessie 2: van losse excel naar data driven commerce
Anna (de analyst) wil een analyse doen om de conversie te verhogen. Om dit te doen moet ze werken met een mengeling van data warehouses, excel files, emailtjes, loose powerpoints en text bestandjes met sql die gedeeld worden in een chat app. Je kunt de beste analyst op aarde zijn, maar je voelt al een aantal problemen op de horizon: 1. Je weet vaak niet waar je de data vandaan moet halen. 2. Je weet vaak niet zeker of de dataset klopt. 3. Je weet niet wie je de juiste vragen moet stellen en vaak is de analyse gedaan door iemand die er niet meer werkt. 4. Je analyse is niet reproduceerbaar voor een ander en je weet daarom niet of de analyse goed uitgevoerd is. 5. Je doet uiteindelijk een heleboel dubbel werk. Je zult waarschijnlijk ook wel herkennen dat dit probleem bij elk bedrijf zich voordoet. Dit verhaal gaat over hoe je dit probleem kunt omzeilen met een aantal goede gewoontes via een aantal simpele voorbeelden. Ik ga een aantal voorbeelden geven van hoe ik dit bij klanten heb gedaan. Specefiek laat ik zien hoe ik een aantal problemen kon oplossen terwijl mijn klanten aan de andere kant van de wereld zaten.

Spreker: Vincent Warmerdam | Go Data Driven

Sessie 3: Van de schoolbank naar een miljoenenbedrijf

Hij is vanuit de schoolbank met een handelsgeest in de e-commerce beland en heeft hierin veel mogelijkheden ontdekt. Op die manier is hij bij Fietsuniek gekomen. De mogelijkheden hierin is onbegrensd en eindeloos, waardoor hij gave stappen kan maken.

Spreker: Edwin de Jong | FietsUniek

Wisselmoment
 11.45 - 11.50

Wisselmoment

Parallelronde II:
 11.50 - 12.20

Sessie 1: Conversiebooster: Datadriven conversieverbetering op basis van psychologische principes
Met de Conversie Booster bieden we een toolkit van 54 bekende en minder bekende psychologische principes die helpen gedrag te beïnvloeden en te verklaren. In deze presentatie zullen we een aantal van deze principes toelichten en laten we zien hoe we dit gebruiken in online experimenten (AB-testing). Tevens zullen we een inkijk geven hoe we d eze principes gebruiken als startpunt in het data-gedreven vaststellen of verrijken van voorkeuren van persona's.

Sprekers: Marlies Wilms Floet & Sander Beckers - De Nieuwe Zaak

Sessie 2: De perfecte online customer journey
Hoe kan je tijdens de online customer journey relevante data vastleggen en optimaal gebruiken voor de inzet van je diverse online channels? Frans laat zien hoe je hoe je op basis van (bezoekers)data een gerichte (re)targeting strategie op kan zetten. Hierdoor bereik je elke bezoeker met de meest relevante boodschap, afgestemd op zijn fase in de customer journey. Met leerzame klantcases en praktische tips over DMP’s, AdWords, SEO, display, Facebook, remarketing en e-mail.

Spreker: Frans Appels - Netprofiler

Sessie 3: Maximaal rendement uit Marketing Automation, zo doe je het! Van strategie tot uitvoering.
Één van de meest besproken ontwikkelingen op dit moment is ‘Marketing Automation’: automatisch het juiste bericht, op het juiste moment naar de juiste persoon. Voor o.a. je e-mailmarketing campagnes is dit veel eenvoudiger dan je denkt! Net als het integreren van je andere (marketing) kanalen. Waarom begin je niet vandaag? Patrick zal je in zijn presentatie voorzien van praktische informatie over het opzetten van een concrete strategie maar ook hands-on tips & best practises zodat meteen kunt starten met Marketing Automation.

Spreker: Patrick van Wattum - ISM

Lunch
 12.20 - 13.30

Lunch

Unleash the power of cognitive technology to deliver exceptional customer experiences - Neelam Kharay | IBM Watson Marketing
 13.30 - 14.15

Unleash the power of cognitive technology to deliver exceptional customer experiences - Neelam Kharay | IBM Watson Marketing
Cognitive technology allows marketers to gain deeper customer connections, grow brand value and fuel strategic growth. Illuminating new insights from data that others can't even see helps every campaign become stronger and more successful - for all customers and across every channel. In this session you will hear how brands have unlocked the meaning behind their data, to automate action to deliver relevant, successful and exceptional customer experiences.

Lees meer over Neelam Kharay

Parallelronde III:
 14.15 - 14.45

Sessie 1: Big Data: simpel of niet?
Is het moeilijk om Data Driven te werk te gaan? De benodigde technologie lijkt voor sommigen ver van hun bed. Met een aantal relatief eenvoudige principes en concepten kan men de waarde van (Big) Data echter al aantonen en benutten. Rutger Mooy neemt ons mee door een aantal van deze concepten, aan de hand van simpele wiskunde, logica en statistiek, en een aantal voorbeelden uit de Marktplaats-praktijk. En hoe krijg je één en ander van de grond qua organisatie en cultuur?

Spreker: Rutger Mooy - eBay|Marktplaats

Sessie 2: Alles voor de klantdata!, waarom Wasco zo gek is om miljoenen producten te voorzien van RFID tags
Ondanks dat B2B bedrijven (vaak onterecht) niet het meest innovatieve imago hebben, experimenteert groothandel Wasco er volop op los met Virtual en Augmented Reality, Machine Learning en RFID. Tijdens deze presentatie zal Roy Grob van Wasco uitleggen hoe Wasco haar positie als marktleider verder heeft weten uit te bouwen met behulp van RFID technologie. Wasco voorziet miljoenen producten op jaarbasis van Radio Frequency Identification (RFID) tags en bouwt daarmee unieke klantdata op waarmee Wasco haar klanten optimaal kan adviseren. Roy Grob zal uitleggen hoe RFID er uiteindelijk voor gaat zorgen dat het verkopen van producten ondergeschikt gaat worden aan de diensten die Wasco levert door middel van haar klantdata.

Spreker: Roy Grob - Wasco

Sessie 3: Kickstart je DMP!
Een Data Management Platform (DMP) is voor veel adverteerders ‘next level’. Na een goede implementatie speelt een DMP tenslotte een centrale rol in je Marketing Technology Stack. Het is natuurlijk van vitaal belang het juiste DMP te selecteren en ervoor te zorgen dat deze optimaal wordt gebruikt. Maar wat kun je nou precies met een DMP? En hoe start je met een DMP? Hoe selecteer je het juiste DMP, welke mensen of afdelingen haak je aan in het DMP traject? Met welke Use Cases begin je; degene die wel direct waarde toevoegen maar ook snel realiseerbaar zijn! Tijdens deze sessie deelt Arjen Hettinga – Lead Consultant bij Oogst – zijn learnings op het gebied van DMP trajecten in de afgelopen 3 jaren, voor klanten als Nederlandse Spoorwegen, Suitsupply, Mazda, Bruna, NCOI en de Postcode Loterij.

Spreker: Arjen Hettinga - Oogst

Pauze
 14.45 - 15.15

Pauze

Data as the fuel of meaningful consumer dialogues - Kristoffer Ewald | metapeople
 15.15 - 15.45

Data as the fuel of meaningful consumer dialogues - Kristoffer Ewald | metapeople
True business optimization goes beyond paid media: it's a customer meets brand centric approach to a business with Data as the core driver of commerce. Kristoffer Ewald (Group CIO metapeople & Digital Strategist) shares his current insights and future predictions in order to truly drive your business through an optimal synergy between Data, Technology and Brand Creatives.

Lees meer over Kristoffer Ewald

De waarde van zeer nauwkeurige instore navigatie en instore analytics- Kevin Raaijmakers| Philips
 15.45 - 16.15

De waarde van zeer nauwkeurige instore navigatie en instore analytics- Kevin Raaijmakers| Philips
Instore mobile marketing en analytics zijn mogelijkheden om zowel de bricks als de bits beter te laten presteren. En licht zou daarin, gek genoeg misschien, een cruciale rol kunnen spelen.

Lees meer over Kevin Raaijmakers | Philips

Wrap up
 16.15 - 16.30

Netwerkborrel
 16.30 - 17.30

Netwerkborrel

Platinum sponsor

  • IBM
  • Metapeople

    Gold sponsor

    • Gracious Studios

      Silver sponsor

      • GoDataDriven
      • ISM
      • Netprofiler
      • Oogst
        DeNieuweZaak Logo RGB
        Data Driven Commerce