DDC2017 1400x300 header new

Vincent Warmerdam | Go Data Driven

The future is pretty awesome, all we have to do is build it.

Vincent is a self taught developer and data scientist currently living in Amsterdam. He is the co- chair of PyData Amsterdam, a preferred Rstudio training partner, and meetup organisor for machine learning in Amsterdam.
Currently he works at GoDataDriven in Amsterdam where he helps companies to get better at what they do by using data. Vincent has a firm believe in open source and doesn't mind to evangelise from time to time. Vincent regularly gives free lectures as a way of giving something back as well as a fun way to learn about what problems people are trying to solve with data.

Spreekt tijdens: Parallelronde 1 - van losse excel naar data driven commerce (11.15 - 11.45)

5 vragen aan Vincent

Wat is jouw link met het event Data Driven Commerce?
Ik bouw systemen voor bedrijven die data gebruiken zodat ze beter worden in hetgene wat ze doen. "We solve any funded data problem."

Waarom is het volgens jou voor bedrijven zo belangrijk om meer te weten over het gebruik van data in het contact met klanten?
Ik zou de vraag anders stellen. Als je niet met data gaat innoveren, waar ga je het in hemelsnaam dan wel mee doen?

Welke trends zie jij voor de personalisatie van klantcontact (in welke vorm dan ook: direct/ via campagnes/ in de customer journey) in 2017?
Het gaat vanzelfsprekend worden dat diensten online plaatsvinden en 'gewoon werken'. Op het moment dat een consument moeite moet doen om zaken met je doen dan ga je het niet winnen in de toekomst. Anderzijds verwacht ik dat je als analyst steeds minder waard gaat zijn als je alleen maar SQL en Excel kan. Ik denk ook dat streaming/realtime belangrijker en normaler gaat worden.

Welke toekomstige datatechnieken hoop jij ooit te gebruiken in jouw bedrijf, en waarom?
Ik verwacht mijn klanten het meest te helpen komend jaar met het opschalen van kennis binnen een bedrijf. Dit is slechts deels een data probleem, het is vooral een communicatie probleem. Als je wilt weten hoe een bepaalde email campagne presteerde dan wil je niet zoeken naar een powerpoint in een maitlje ergens die je collega ooit gestuurd heeft maar ondertussen niet meer bij je bedrijf werkt. Je wilt dat dit meer automatisch gaat.

Welke lessen kunnen bezoekers volgens jou leren tijdens een bezoek aan Data Driven Commerce?
Ik ga proberen goede gewoontes uit te leggen in dit domein. Ik ben 5 jaar actief in de data-science hoek en heb gewerkt voor toonaangevende bedrijven zoals; ING, De Persgroep, Schiphol, KLM en Ebay/Marktplaats. Ik denk dat ik genoeg ervaring heb om de meeste mensen te kunnen helpen.

Platinum sponsor

  • IBM
  • Metapeople

    Gold sponsor

    • Gracious Studios

      Silver sponsor

      • GoDataDriven
      • ISM
      • Netprofiler
      • Oogst
        DeNieuweZaak Logo RGB
        Data Driven Commerce