DATA DRIVEN COMMERCE  – 13 februari 2020

‘From collect to act’

 Gebruik data om je klant te kennen en pas deze kennis toe om relevanter te worden.

Data en personalisatie, een actueel en brandend thema. Dit komt allemaal voort uit misschien wel het grootste cliché dat we kennen: zet je klant centraal. Maar hey, zijn clichés er niet juist omdat ze zo waar zijn? Op basis van data kun je jouw klant steeds beter begrijpen. Vervolgens moet je die kennis toepassen. Want je moet geen inzichten vergaren óm het inzichten vergaren. De vraag is: wat ga je er vervolgens mee doen?

Je kunt op basis van de verkregen inzichten de e-mails die je verstuurt naar jouw (potentiële) klanten personaliseren of de content op je website aanpassen. Zo zal lang niet elke klant zitten te wachten op jouw algemene weekaanbieding, maar heeft hij bijvoorbeeld veel meer behoefte aan informatie over de nieuwste producten. Ook kun je op basis van data (bijvoorbeeld over gemiddeld koopgedrag) suggesties doen aan jouw klant. Je klant heeft bijvoorbeeld product A gekocht, dus vindt hij hoogstwaarschijnlijk product B ook interessant.

Deze kennis kun je niet alleen toepassen binnen je platform, maar binnen de gehele customer journey. Daarmee werken je insights platformoverstijgend. De centrale vraag van Data Driven Commerce 2020 is dan ook: hoe gebruik je de klantinzichten uit je data om je klant nóg beter van dienst te kunnen zijn en je conversie te verhogen?

Bekijk hieronder de foto’s van editie 2019.

 

 

« 2 van 2 »

Partner

Programma

data driven commerce event
Wat kun je zoal verwachten?
🔸 Een interactief programma met keynotes van grote merken
🔸 Zelf je favoriete parallelsessies kiezen
🔸 Netwerken met like-minded marketing & e-commerce professionals
🔸 Een volledig verzorgde lunch én borrel

Op de hoogte blijven? Meld je dan hier aan.

Voor wie is dit congres bedoeld?

Usability Expert – Commercieel Manager – Online Marketeer – Social Media Manager – Data Analist – Database Marketeer – Operationeel Manager – Commercieel Directeur – Business Controller – Database Manager – E-business Manager – CRM Manager – Product Manager – Email Marketeer – Product Owner – Business Consultant – Operationeel Manager – Communicatie Manager – ICT Directeur – Site Manager

Bezoekers over de vorige editie

 
  • Deelnemer 2018
    Fantastisch hoe een Non profit organisatie zo professioneel zich zo bezig houdt met data om het goede doel ook in de toekomst te waarborgen.
    Deelnemer 2018
  • Deelnemer 2018
    Over Ijsvogel Retail: Goed verhaal, goede presentatie. Zowel strategische als met praktische handvaten. Bleek ook uit de hoeveelheid vragen naderhand. Zet aan tot denken.
    Deelnemer 2018
  • Deelnemer 2018
    Kijkje in de keuken van een grote bank gekregen. Staat veel te gebeuren en lange weg te gaan. Goed beeld van gekregen.
    Deelnemer 2018
  • Deelnemer 2018
    Mooi om te zien dat ook bij een grote organisatie als Adidas simpele dingen over het hoofd gezien worden. Openheid hierin. Professionele presentatie over de waarde van data om tot resultaten en inzichten te komen.
    Deelnemer 2018
  • Deelnemer 2018
    Leuke dag en sfeer, zeker wat opgestoken. Veel ideeën op kunnen doen die ook aansluiten bij kleinere webshops.
    Deelnemer 2018
  • Deelnemer 2018
    Goed verhaal waarin duidelijk werd dat data driven commerce ook zeer waardevol en belangrijk is voor de toekomstige fysieke retail
    Deelnemer 2018

Laatste nieuws

 
6 februari 2019
Datadriven Commerce

‘Data zorgt ervoor dat we van een benadering van de massa, zijn overgestapt naar segmentatie en nu zelfs personalisatie’

Bill Duin & Manon van den Ende, eigenaar Podobrace + oprichter Dunion Online Marketing en Sales Manager Benelux, vertellen op het Datadriven Commerce Event over waar […]
6 februari 2019
Data Driven Commerce

Arno Witte & Sven Meijer (Objective Partners): ‘Data is uiteindelijk het middel, niet het doel’

Arno Witte & Sven Meijer, Head of Data Science en CCO, vertellen op het Datadriven Commerce Event hoe dankzij verschillende data partnerships het nu mogelijk is om […]
5 februari 2019
Datadriven Commerce

Jurriaan Bos (T-Mobile):‘Staar je niet blind op één soort onderzoek’

Welke internetsnelheid heb je thuis nodig? Lastige vraag, merkte T-Mobile aan het gedrag van bezoekers op zijn website. Frustrerend bovendien. Jurriaan Bos, product owner e-commerce bij […]

Gold sponsors

  • ADchieve
  • Future Facts
  • data driven commerce event

Media partners

Blijf op de hoogte