data driven commerce

Alex van de Pol
ADchieve

Alex is sinds 2 jaar consultant bij ADchieve (PPC automatisering en optimalisatie tool). Middels analyses, strategisch advies en implementatiesessies zorgt hij ervoor dat adverteerders het maximale uit hun campagnes halen. Samen met een team bestaande uit data scientisten, programmeurs en consultants maakt hij op maat gesneden algoritmes en campagnes voor ieder unieke business case.

Hiervoor heeft Alex twee jaar bij Teleperformance gewerkt om namens Google startende adverteerders te ondersteunen in het opstarttraject van hun AdWords campagnes.

Mijn sessie ‘Data & Google Ads’

Automatisering binnen zoekmachinecampagnes gaat steeds verder: van het bepalen van het meest optimale bod tot het genereren van de juiste content voor de juiste gebruiker op het juiste moment. Veel van deze geautomatiseerde systemen leggen echter niet uit hoe ze tot een beslissing zijn gekomen en welke waardevolle data er ontbreekt. Tijdens deze sessie krijg je concrete handvatten hoe je databronnen kan gebruiken om tot betere beslissingen te kunnen komen en hoe je de juiste terugkoppeling kan krijgen. Hierdoor kun je de snelheid en rekenkracht van computers benutten zonder de grip en waardevolle inzichten van de campagnes te verliezen.

 

 

 

Early Bird tickets