Frank Beke (De Nieuwe Zaak): “Data is fundering voor ieder bedrijf.”

data driven commerce event

Op het programma van Data Driven Commerce 2019 staan diverse sprekers die vertellen hoe zij met data inspelen op de klantervaring. Vooruitblikkend op die dag, deelt Frank Beke (De Nieuwe Zaak) zijn visie.

Waar komt jouw passie voor data vandaan?

“Ik ben altijd hongerig geweest naar kennis, naar dingen écht willen weten. Data maakt het mogelijk om zaken op een objectieve manier écht te leren begrijpen.”

Wat voor invloed heeft data op jouw organisatie?

“Door zaken inzichtelijk te maken vormt data de fundering voor eigenlijk alle bedrijven. Daarnaast vormt data steeds meer de drijvende kracht achter het optimaliseren van strategische beslissingen in een steeds competitievere wereld.”

Wat is het grootste misverstand op het gebied van data-inzet?

“In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht laat data niet altijd de waarheid zien. Als je namelijk niet weet hoe je data moet interpreteren kan je tot conclusies komen die niet de waarheid zijn.”

Wat is de belangrijkste les die je hebt geleerd over data? 

“Begin met optimalisatie in kleine stapjes. Zorg eerst dat je zaken inzichtelijk maakt en ga vervolgens nadenken hoe je dit inzicht accurater en waardevoller kan maken.”

Zijn er bedrijven die voor jou als voorbeeld dienen, als het gaat om data?

“KPN, één van de eerste bedrijven die begon met sturen op basis van klantwaarde (CLV). Wellicht dat ze nu niet meer voorop lopen maar dat vormt voor mij een voorbeeld hoe je data kunt inzetten om je business te optimaliseren.”

Lees hier meer over Frank Beke en zijn sessie op Data Driven Commerce 2019!

Blijf op de hoogte