Sprekers foto's 400x400 - 2019-12-19T111143.707

Frank Beke – Data Scientist De Nieuwe Zaak 

Frank Beke werkt als data scientist bedrijven om maximale waarde te halen uit hun klantdata. Door data te analyseren genereert hij bewezen klantinzichten waarmee bedrijven de klant en hun customer journey nóg beter leren te begrijpen. Een belangrijke voorwaarde is tegenwoordig dat de consument accepteert dat er data wordt verzameld. In 2018 is Frank gepromoveerd aan de Rijksuniversiteit Groningen op het onderwerp consumenten privacy. Hierbij stond de vraag waarom een consument accepteert dat een bedrijf data verzamelt, opslaat en gebruikt centraal. Naast spreker op meerdere congressen heeft Frank publicaties in wetenschappelijke en niet-wetenschappelijke tijdschriften.

Mijn sessie: ‘Data & Personalisatie: Hoe verzamel je kennis over klanten én zet je deze kennis in zonder je klanten af te schrikken?’

In deze sessie zal ik ingaan op het spanningsveld tussen privacy en personalisatie. De consument verwacht tegenwoordig dat bedrijven begrijpen wat hij of zij wil. Daarom verzamelen bedrijven steeds meer data over hun klanten. Met deze kennis kunnen ze vervolgens hun dienstverlening afstemmen op de wensen van de klant. Maar zitten klanten hier nog wel op te wachten? In de huidige tijd van meer aandacht voor privacy is het steeds belangrijker dat klanten toestemming geven om persoonlijke informatie te laten verzamelen. Hoe kan je als bedrijf kennis over klanten verzamelen en gebruiken zonder je klanten af te schrikken?

Bestel je ticket