Programma

08.30 - 09.30

Ontvangst

09.30 - 09.45

Opening dagvoorzitter: Annemarie van Campen

09.45 - 10.30

Data Driven Decision Making in an online world

Alexander Robertson | adidas
Alexander Robertson is responsible for defining and managing research and analysis to create data- driven insights about consumer behavior, traffic patterns, conversion funnels, navigation and product selection. He also creates pre- and post- analyses to support projects, A/B testing, marketing programs and provides follow-up recommendations. He has extensive experience with web analytics tools such as Adobe Analytics and Google Analytics. Alexander is a Digital Analyst and has been at adidas since May 2016. He holds a Masters in Marketing Management from the University of Groningen.
10.30 - 11.15

Transformatie in klantbenadering

Finbar Hage | Rabobank
Finbar startte zijn loopbaan bij de Rabobank. Daar raakte hij snel betrokken bij de internetactiviteiten van de toen toonaangevende innovatieve bank. Hij was daar onder meer verantwoordelijk voor een intensieve online samenwerking tussen Rabobank en Reed Elsevier. Finbar verliet de Rabobank om directeur te worden van MoneYou. De eerste digitale hypotheekverstrekker en pionier op het gebied van online financiële dienstverlening. Bij Thomas Cook gaf hij als directeur vorm aan de E-commerce strategie en -organisatie in Nederland, later in België en voor de Europese organisatie. Inmiddels is hij terug bij Rabobank. Binnen het Digital Transformation Office bouwen hij en zijn collega’s aan een digitale Rabobank voor vandaag en voor morgen. Als Hoofd Data & Analytics legt hij daar nu de noodzakelijke basis voor de inzet van data in dit proces.
11.15 - 11.45

Pauze

Parallelsessies ronde 1

Parallelsessies ronde 2

12.50 - 14.00

Lunch

14.00 - 14.40

How to build cross-channel conversations with customers based on real time data

Eyal Oster | MobileBridge
Eyal is one of MobileBridge’s co-founders and today as President, he continues to drive the company’s overall vision and strategy. Eyal has more than 20 years of experience in leadership roles in both software and hardware companies and startups. These include aiPixel in which he led the development of the Nasa space shuttle solid state flight recorder program and has won the Boeing Reusable Space systems partner of the year award for the International Space Station video compression program and Ai-Tech which was sold to Stern group.

Parallelsessies ronde 3

15.20 - 15.45

Pauze

15.45 - 16.25

Picnic innovation: from data to insights

Daniel Gebler | Picnic
Daniel Gebler is CTO of Picnic, the world’s fastest growing online supermarket that makes grocery shopping simple, fun, and affordable for everyone. Previously, he was Director R&D of Fredhopper, responsible for the product and technology roadmap, and led engineering teams located in Amsterdam and Sofia. Daniel holds a PhD in Computer Science and an MBA. He published papers, edited journals, and chaired international workshops on software correctness.
16.25 - 17.05

Pushing your brand to great heights with the winning combination of data and creativity

Brian Farley | oud-bondscoach Nederlands honkbalteam
Frank Schippers | Reclamebureau Martin and Lewis
Oud-bondscoach Brian Farley maakte in 2011 het onmogelijke waar door het Nederlandse honkbalteam naar de wereldtitel te leiden. Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen en welke rol speelde data bij het behalen van dit succes? Creatief Directeur Frank Schippers ontwikkelde de afgelopen jaren veel succesvolle campagnes voor internationale merken. Hij bespreekt aan de hand van een recente case verschillende inzichten die merken hiervan kunnen leren.
17.05 - 17.10

Wrap up

17.10 - 18.00

Borrel