Dries Cijpers
Willie van Heesch

Dries Cuijpers – Directie Consumenten

Dries is jurist en heeft meer dan 15 jaar ervaring als toezichthouder op uiteenlopende economische sectoren. De afgelopen 5 jaar heeft hij het gedragsteam van ACM opgezet en geleid. Recentelijk werkte hij in Parijs voor de OECD op consumentenbeleid.

Winnie van Heesch – Strategy advisor consumer affairs

Winnie is politicoloog. Zij startte haar loopbaan bij het economisch bureau van de ABN AMRO Bank maar werkt inmiddels al meer dan 15 jaar in het toezicht op mededinging en consumentenbescherming. Sinds juni vorig jaar is zij strategie-adviseur bij de ACM.

Onze sessie: Grenzen aan de online beïnvloeding van consumenten

Door de inzet van onder andere data zijn bedrijven online steeds beter in staat consumenten te sturen in hun keuzes en aankopen. Zij zetten allerlei tactieken in om het online gedrag van consumenten te beïnvloeden. Waar gaat verleiden over in misleiden? De beantwoording van deze vraag staat centraal in de leidraad, die na consultatie nu definitief is geworden. Hiermee geeft de ACM concreet invulling aan de norm voor online misleiding. Dit is ook de norm die de ACM vanaf nu hanteert in haar handhaving.

Houd me op de hoogte